Ziņas no biznesa

"Valmiermuižas alum" savs cienītāju loks

Daiga Kļanska, Leta-Nozare
14.04.2010

"Kaut arī sākām strādāt krīzes apstākļos, jaunam un salīdzinoši dārgam produktam ir izdevies atrast savu cienītāju loku. Jebkurā nozarē vienmēr var atrast brīvu nišu, jo nekad nav tā, ka tirgus ir simtprocentīgi nobriedis, kur vairāk nevienam nav vietas. Izvēlējāmies veidot nesteidzīgi darītu dzīvo alu gardēžiem. Pirms vairākiem gadiem, kad vēl apsvērām iespēju veidot alusdarītavu, piedalījos pāris lielās, greznās prezentācijās, kurās neviens nepiedāvāja latviešu nacionālo dzērienu - alu. Ja paskatās latviešu kultūrvēsturē, alu darīja un dzēra tikai svētkos, nevis katru dienu. Tādēļ vēlējāmies radīt kvalitatīvu alu, ko varētu likt galdā svētku reizēs. Šī gada laikā mūsu uzņēmums ir aicināts uz vairākiem pasākumiem un mūsu alus celts galdā kā latviešu šampanietis," par pirmā gada sasniegumiem stāsta Ruņģis.


"Valmiermuižas alum" savs cienītāju loksAlus darītavas SIA "Valmiermuižas alus" īpašnieki gada laikā, kopš sākta alus ražošana, ir ieguvuši aptuveni 0,4% tirgus, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" stāsta uzņēmuma īpašnieks Aigars Ruņģis.

Alusdarītava tirgū tiek pozicionēta kā mazā alus darītava, kuras ražošanas jaudas nepārsniegs vienu procentu no alus tirgus. Ruņģis atzīst, ka arī krīzes laikā ir iespējas sākt biznesu nozarē, kur ir sīva konkurence, ja vien jaunais produkts tiek pareizi pozicionēts tirgū.

"Kaut arī sākām strādāt krīzes apstākļos, jaunam un salīdzinoši dārgam produktam ir izdevies atrast savu cienītāju loku. Jebkurā nozarē vienmēr var atrast brīvu nišu, jo nekad nav tā, ka tirgus ir simtprocentīgi nobriedis, kur vairāk nevienam nav vietas. Izvēlējāmies veidot nesteidzīgi darītu dzīvo alu gardēžiem. Pirms vairākiem gadiem, kad vēl apsvērām iespēju veidot alusdarītavu, piedalījos pāris lielās, greznās prezentācijās, kurās neviens nepiedāvāja latviešu nacionālo dzērienu - alu. Ja paskatās latviešu kultūrvēsturē, alu darīja un dzēra tikai svētkos, nevis katru dienu. Tādēļ vēlējāmies radīt kvalitatīvu alu, ko varētu likt galdā svētku reizēs. Šī gada laikā mūsu uzņēmums ir aicināts uz vairākiem pasākumiem un mūsu alus celts galdā kā latviešu šampanietis," par pirmā gada sasniegumiem stāsta Ruņģis.

"Valmiermuižas alus" galvenais ierobežojums ir uzņēmuma jauda. Alus ir sezonāls produkts, vasarā alus darītava strādā ar pilnu jaudu, savukārt ziemā ir nelielas jaudas rezerves. "Jaudas un tirgus daļas kāpināšana nav pašmērķis, bet gan reputācijas un kvalitātes kāpināšana," uzsver Runģis.

Uzņēmuma īpašnieki uz šo gadu raugās daudz, daudz optimistiskāk nekā pirms gada. Tagad "Valmiermuižas alum" jau ir savs cienītāju loks, tas ir pieejams lielākajās tirdzniecības ķēdēs Latvijā, kā arī lielākajos restorānos un bāros Rīgā. "Valmiermuižas alus" darītavu ir apmeklējuši jau vairāk nekā 2000 tūristu.

Pagājušā gada beigās uzņēmums aicināja patērētājus novērtēt četras tumšā alus šķirnes, lai izvēlētos vienu visgaršīgāko. Jau šonedēļ uzņēmums alus cienītāju vērtējumam nodos tumšo alu.

"Veidojot tumšā alus receptūru, piedāvājām alus cienītājiem nogaršot un novērtēt četras šķirnes. Mājaslapā bijām izveidojuši īpašu vietni, kurā visi interesenti varēja balsot par garšīgāko alu. Izvēlējāmies ražot alus šķirni, par kuru bija nobalsots visvairāk, pēc pircēju ieteikumiem to nedaudz uzlabojot. Par visām četrām alus šķirnēm saņēmām augstu novērtējumu, kas ir kompliments mūsu aldariem. Pircēju iesaistīšana produktu izstrādē un attīstīšanā ir uzņēmumu mārketinga nākotne, jo Latvija ir maza valsts un interneta piedāvātās iespējas var lieliski izmantot, lai izzinātu patērētāju viedokli," uzskata Ruņģis.

Šovasar tumšo alu uzņēmums piedāvās tikai restorāniem un bāriem, bet rudenī tas būs nopērkams arī veikalos Latvijā. Uzņēmums plāno, ka ziemas sezonā tas varētu veidot 20% no kopējā "Valmiermuižas alus" apjoma.

Pērn uzņēmums eksperimentējis ar alus drabiņu cepumu receptēm. Sacepuši vairāku veidu un devuši nogaršot alus darītavas tūristiem, kuri tos novērtēja. Tas "Valmiermuižas alu" pamudināja sadarboties ar maiznīcu "Liepkalni". "Arī turpmāk īstenosim interesantus un radošus eksperimentus, jo mazam uzņēmumam šādi produkti neprasa lielus ieguldījumus un ilgu laiku. Nepieciešams tikai ass prāts un vēlme pamēģināt," uzskata Ruņģis.

Viņš stāsta, ka pēdējo gadu laikā vairums Latvijas uzņēmumu, kuru zīmoli uzskatīti par nacionālajām vērtībām, nonākuši ārvalstu investoru kontrolē. Vienlaikus radīta un nu jau stabilas pozīcijas guvusi virkne jaunu zīmolu, piemēram, "Lāču maize", "Daugava", "Stendera ziepju fabrika", "Madara" un tagad arī "Valmiermuižas alus".

"Manuprāt, mēs varētu sākt runāt par jaunas nacionālo uzņēmumu paaudzes dzimšanu. Bez atzinību jau guvušajiem latviešu zīmoliem es patlaban pamanu aizvien jaunus amatniekus, kas darina oriģinālus augstas kvalitātes izstrādājumus, par kuriem cilvēki "iedegas". Gluži kā pirms 100 un vairāk gadiem, kad veidojās mūsdienās pārdotie Latvijas uzņēmumi. Taču, lai pasludinātu jauno nacionālo uzņēmumu paaudzi par dzimušu, amatniekiem nepieciešama uzdrošināšanās darboties ar vērienu un prasmīga, laikam atbilstoša preču virzība tirgū," rezumē Ruņģis.

Lasiet arī rakstu

Leta-Nozare

x

Paroles atgadināšana