Citas ziņas sadaļā
Vadošie Latvijas kooperatīvi Latraps un VAKS izveidojuši jaunu uzņēmumu ASNS Ingredient ar mērķi Jelgavā būvēt dzelteno zirņu proteīna ražotni
«Latraps» sadarbībā ar vācu «Pfeier & Langen» attīstīs zirņu proteīna ražotni Jelgavā
SCE E-Piim jaunā rūpnīca sākusi darbu. Un Orklas jaunā cepumu fabrika arī
LATRAPS spēks aug augumā
Lauksaimnieku kooperatīvi pērk ostas termināli
"Rīgas Dzirnavnieks" auzu audzēšanas programmā šogad piedalīsies 30 zemnieku saimniecības
Iecienītajam konditorejas zīmolam "Staburadze" jauna vizuālā identitāte
"Laima" piedalās lielākajā Krievijas pārtikas un dzērienu izstādē
"Maxima Latvija" par 50% samazina gurķu importu, dodot priekšroku vietējai produkcijai
Aldaru ieguldījums novērtēts
Ziņas no biznesaLatvijā jau izmanto EirolapuIlze Šteinfelde, www.nra.lv
02.07.2010 Jaunie ES bioloģiskās pārtikas marķējuma noteikumi paredz fasētas bioloģiskas produkcijas obligātu marķēšanu ar tā saukto Eirolapu bioloģiskās pārtikas logotipu. Lai gan jaunie noteikumi stājās spēkā vakar [1. jūlijā] un uzņēmumiem ir dots divu gadu pārejas laiks, SIA Lāči un Vidzemes reģiona Maiznīca Ieva savu produkciju jau marķē pēc jaunajiem noteikumiem. Jaunie ES bioloģiskās pārtikas marķēšanas noteikumi stājās spēkā vakar. Tie paredz ne tikai prasību par marķējumu ar Eirolapu, bet arī obligātu izejvielu ražošanas vietu un atbildīgās iestādes kodu. Papildus ES simbolam marķējumā var norādīt arī citus logotipus. Nefasētiem un importētiem bioloģiskās pārtikas produktiem logotipa izmantošana nav obligāta. Lai gan jaunie noteikumi stājās spēkā tikai vakar un uzņēmējiem paredzēts divu gadu pārejas periods, lai panāktu atbilstību šiem jaunajiem marķējuma noteikumiem, SIA Maiznīca Ieva bioloģisko maizi jau fasē atbilstoši šiem noteikumiem. "Bioloģisko maizi pircējiem piedāvājam kopš jūnija sākuma. Un tobrīd jau bija zināmas gan jaunās prasības, gan arī apstiprināts logotips. Tāpēc iepakojumu uzreiz pasūtījām saskaņā ar jaunajiem standartiem," Neatkarīgajai stāstīja Maiznīcas Ieva vadītājs Kalvis Saliņš. Akciju sabiedrība Rīgas dzirnavnieks, kurā tiek malti bioloģiski audzēti graudi, savu produkciju pēc jaunajiem standartiem sāks marķēt aptuveni pēc pusgada. "Jaunie Eiropas Savienības bioloģiskās pārtikas marķējuma noteikumi mūsu uzņēmumam būtiskas grūtības nesagādās, jo ražojam tikai vienu produktu bioloģiskos miltus. Protams, izmaiņu veikšana prasīs papildu izmaksas, taču tās nebūs būtiskas un produkta gala cenu neietekmēs," Neatkarīgajai stāstīja Rīgas dzirnavnieka tirdzniecības un mārketinga direktors Kārlis Mišinskis. K. Saliņš vērtē, ka Latvijā bioloģiskās produkcijas ražošanai ir labas perspektīvas Latvijā ir salīdzinoši tīra vide un neliels iedzīvotāju blīvums. To, cik liels pieprasījums Latvijā būs pēc bioloģiski ceptās maizes, viņš pagaidām atturējās komentēt, jo mēnesis esot par īsu, lai to varētu konstatēt, turklāt tikai tuvākajās dienās šī maize tiks piedāvāta arī Rīgas pircējiem. Toties SIA Lāči Eko rupjmaizi, Eko saldskābmaizi un Eko baltmaizi ražo jau kopš pagājušā gada. SIA Lāči mārketinga vadītājs Atis Blinds atzina, ka bioloģiskajai produkcijai, pat neskatoties uz krīzi, ir savs pircēju loks un, ekonomiskajai situācijai uzlabojoties, arvien vairāk cilvēku lietos to uzturā. Arī SIA Lāči savu bioloģisko produkciju jau marķē saskaņā ar jaunajiem ES standartiem, tajā skaitā izmantojot Eirolapu. Bioloģiskās maizes iepakošanai Maiznīca Ieva izmanto īpašu videi draudzīgu materiālu oxo polietilēnu, kuru iespējams lietot arī otrreizējai pārstrādei vai arī šis materiāls pats sadalās aptuveni trīs gadu laikā. Miltus maizes cepšanai uzņēmums iepērk no Rīgas dzirnavnieka un Jelgavas dzirnavām. "Pieprasījums pēc Rīgas dzirnavnieka bioloģiskajiem miltiem palielinās, turklāt pēdējā laikā vērojama pastiprināta interese arī industriālajā segmentā pieaug ceptuvju skaits, kas izvēlas bioloģiskos miltus. Bioloģisko produktu tirgus Latvijā attīstās, neapšaubāmi tas nav tik attīstīts kā Vācijā un Dānijā, taču tā ir perspektīva niša, un nākotnē plānojam attīstīt savu bioloģisko produktu piedāvājumu," sacīja K. Mišinskis. ES lauksaimniecības un lauku attīstības komisārs Dačans Čološs cer, ka jaunais ES logotips varētu izveidoties par plaši atzītu bioloģiskās pārtikas ražošanas simbolu visā Eiropas Savienībā, kas dos patērētājiem pārliecību, ka produkti ražoti pilnīgi atbilstīgi stingrajiem ES bioloģiskās lauksaimniecības noteikumiem. "Es ceru, ka šīs izmaiņas būs ne tikai atbalsts bioloģiskās lauksaimniecības nozarei, bet arī papildu patērētāju aizsardzības līdzeklis," teica D. Čološs. Eirolapas attēlā uz zaļa fona redzamas ES zvaigznes, kas izvietotas lapas veidā, un tas sūta patērētājiem divas skaidras vēstis: daba un Eiropa. Komisija reģistrēja logotipu kā kolektīvo preču zīmi. Logotipa autors ir Vācijas students Dušans Milenkovičs. |