Ziņas no biznesa

"Dobeles Dzirnavnieks" janvārī liks pamatakmeni jaunai makaronu fabrikai

Aina Odziņa, AgroPols
13.12.2010

Graudu pārstrādes uzņēmums AS "Dobeles Dzirnavnieks" nākamā gada janvārī sāks būvēt jaunu makaronu fabriku, ieguldot būvniecībā 2,5 miljonus latu, ieskaitot 527 000 latu Eiropas fondu līdzfinansējumu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Dainis Dominieks, pagaidām gan neatklājot sīkākas nianses par jauno produktu. 

Viņš stāsta, ka "Dobeles Dzirnavnieks" produkcijas klāstā makaroni ieņem 5%, tomēr pats uzņēmums tos neražo - tirgo citu ražotāju produkciju. Jaunās rūpnīcas izbūve ļaus pilnībā atteikties no importa un, izmantojot vietējo zemnieku izaudzētos izcilās kvalitātes kviešus, palielināt makaronu tirgus nišu.

D. Dominieks uzsver, ka jaunās rūpnīcas būvniecība ir galvenais uzņēmuma uzdevums nākamajā gadā. Apstiprināts gan projekts, gan līdzfinansējums un tiek plānots, ka rūpnīca būs gatava tieši pēc gada - 2011. gada decembrī. Tās jauda būs divas tonnas makaronu stundā. Lai gan saražoto produkciju pārdos arī vietējā tirgū, tomēr galvenais akcents plānots uz eksportu.

Ar importa izstrādājumiem piesātinātajā makaronu tirgū uzņēmums plāno piesaistīt pircējus "Dobeles" zīmolam ar cenu.
D. Dominieks stāsta par "Dobeles Dzirnavnieka" pēdējā laika lielākajām investīcijām: “ Jau pērn tehnoloģiskajos risinājumos, īpaši graudu pieņemšanas līnijas uzlabošanā, ieguldījām 600 000 latu. Savukārt šī gada vērienīgākais projekts ir Baltijā modernāko dzirnavu izbūve, kur ieguldījām apmēram 2,2 miljonus latu. Dzirnavas patlaban jau strādā testa režīmā, bet ar pilnu jaudu sāks strādāt no janvāra. Ja veco dzirnavu jauda ir 190 tonnas kviešu miltu diennaktī, jaunās dzirnavas spēs sagatavot 310 tonnas miltu diennaktī. 2010. gada februārī tika atklāta arī jaunā pārslu ražotne, kurā ražojam visa veida graudaugu pārslas.

Šogad galvenais akcents bija uzņēmuma zīmola modernizēšana, produkcijas iepakojuma dizainu maiņa un reklāmas kampaņa. Janvārī tirdzniecībā laidīsim trīs jaunus produktus - miltu maisījumus "Ciabatas", "Brokastu" un "Tumšās" maizītes cepšanai mājās, kā arī divu veidu rudzu miltus. Kopumā nākamgad galvenais akcents joprojām būs milti un to izstrādājumi, kas veidos 50% no visas uzņēmuma produkcijas. 40% veido daudzpusīgas dzīvnieku barības ražošana un tirdzniecība, 5% - putraimi un citi bakalejas produkti, 5% - servisa pakalpojumi, kā graudu pirmapstrāde un uzglabāšana.

Visu veikto investīciju mērķis ir palielināt produkcijas eksporta daļu. Ja patlaban "Dobeles Dzirnavnieks" kopējās produkcijas proporcija ir 80% vietējais tirgus un 20% - eksports, tad nākotnē proporcija plānota 60% pret 40%. Protams, mērķis ir ambiciozs, turklāt atkarīgs no tendencēm eksporta tirgos un cenām. Tomēr mērķi sasniegsim, ne velti mūsu spēks ir izcilā ģeogrāfiskā izvietojumā - 40 kilometru rādiusā atrodas teju puse visu Latvijas labāko kviešu lauku, kā arī tuvu Latvijas ostas. Saskaņā ar aprēķiniem, ieguldījumu atdeve varētu būt 8 -10 gadu laikā.”

Pilnu interviju ar Daini Dominieku var lasīt "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi. Intervijas".

AgroPols

x

Paroles atgadināšana