Ziņas no biznesa

Pēc iegūtajām zelta medaļām AS "Latvijas Balzams" tiešā eksporta apjomus ASV tirgū plāno palielināt par vairāk nekā 50%

Leta
25.11.2011

Pēc līdzdalības izstādēs ASV un izcīnītās uzvaras dzērienu konkursā mazajiem zīmoliem "MicroLiquor Spirit Awards" alkoholisko dzērienu ražotājs AS "Latvijas balzams" tiešā eksporta apjomus ASV tirgū plāno palielināt par vairāk nekā 50%, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmuma zīmolu direktors Valters Kaže.

AS "Latvijas Balzams" ražotie dzērieni "Rīgas Melnais balzams", "Rīgas Melnais balzams upeņu" un kafijas liķieris "Moka" ieguvuši kopumā septiņas zelta medaļas alkoholisko dzērienu konkursā mazajiem zīmoliem "MicroLiquor Spirit Awards" ASV.

Alkoholisko dzērienu konkursā "Rīgas Melnais balzams" un "Rīgas Melnais balzams upeņu" ieguva trīskāršo zelta medaļu, zelta medaļu par garšu un zelta medaļu vērtējumā "Iepakojums un dizains". Savukārt liķieris "Moka" saņēma zelta medaļu par labāko garšu.

Konkurss tika rīkots starp 207 pasaules alkoholisko dzērienu zīmoliem, kuru pārdošanas apjoms ASV ir mazāks kā 50 000 deviņu litru kastes gadā, un saņemtās zelta medaļas "Latvijas balzams" produktiem ir nozīmīga atzinība. "Tā turpmāk palīdzēs palielināt dzērienu tirdzniecību vienā no lielākajiem pasaules tirgiem," sacīja "Latvijas Balzams" zīmolu direktors Valters Kaže.

"Uzvara konkursā ir nopietna ieejas biļete ASV tirgū, kas kalpos kā nozīmīgs arguments ražotājam, piedaloties konkursā par izplatīšanu veikalu tīklos un ļoti palīdz jauniem, pagaidām maz pārdotiem zīmoliem strauji augt jaunos tirgos. Šā gada desmit mēnešos "Latvijas balzama" tiešais eksports uz ASV audzis par 7% pret analogu periodu, savukārt veikto iestrādņu sekmīga realizācija ir pamatā uzņēmuma ambīcijai nākamgad šajā tirgū augt par vairāk nekā 50%," norādīja Kaže.

Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka balva saņemta nupat un par jauniem līgumiem pāragri runāt.

"Tomēr ir pirmās pazīmes, kas liecina, ka tādi varētu tikt noslēgti - esam sajutuši interesi no vairākiem jauniem potenciālajiem partneriem, kā arī sākām pārrunas par jauniem projektiem ar klientiem pēc nesenās līdzdalības ASV izstādēs. Kamēr projekti ir sākotnējā fāzē, sīkākas detaļas klienti neļauj mums izpaust," sacīja Kaže.

Pērn no uzņēmuma saražotās produkcijas ap 35% tika novirzīti uz ASV tirgu, izmantojot divus tirdzniecības kanālus, sacīja Kaže.

Pirmais kanāls ir "Latvijas balzama" mātesuzņēmuma "SPI Group" globālais tirdzniecības tīkls, kas ASV tirgo "Stolichnaya" markas degvīnu, kurš ar zīmolu "Stoli" jau ilgstoši ir starp trim pārdotākajiem augstākās klases degvīniem ar 16% daļu tirgus daļu 2010.gadā. Otrs samērā jauns un apjomos mazāks kanāls ir "Latvijas balzama" tiešais eksports, caur kuru tiek tirgoti visi pārējie produkti, galvenokārt "Melnais balzams" un dzirkstošie vīni, sacīja Kaže.

Kaže pastāstīja, ka "Latvijas balzams" nupat pabeidzis sertifikācijas procesu ASV tirgū arī dzērienam "Rīgas Melnais upeņu balzams".

"Sagaidām strauju pārdošanas apjomu pieaugumu balzama produktiem, kas ir viens no mūsu stratēģijas stūrakmeņiem. Esam atklājuši, ka upeņu versijas garša ir ASV patērētājiem saprotamāka, un prognozējam, ka šis dzēriens būs mūsu izaugsmes dzinējspēks. Paralēli tam iestrādnēs ir vairāki jauni privāto prečzīmju degvīna projekti kopā ar mūsu partneriem," atzina Kaže.

"Latvijas balzama" pārstāvis arī sacīja, ka uzņēmuma stratēģija ir balstīta uz pastāvīgu eksporta apjoma palielināšanu, kas veiksmīgi palīdzot kompensēt krīzes rosināto lejupslīdi Baltijas tirgos.

"Ar tiešo eksportu ik gadu apgūstam četras, piecas jaunas eksporta valstis. Nākamajā gadā turpināsim gan nostiprināt pozīcijas nozīmīgākajos tuvīnā reģiona tirgos Lietuvā, Norvēģijā, Krievijā, Ukrainā, gan augt Eiropā un arī sākt apgūt vairākus nozīmīgus tirgus pārējā pasaulē," rezumēja Kaže.

Leta

x

Paroles atgadināšana