Ziņas no biznesa

Latvijas saldumi un uzkodas iekaro Dubaiju

Inese Blaune, Orkla Confectionery & Snacks Latvija
23.02.2016

Stiprinot savas pozīcijas eksporta tirgos, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" šonedēļ pārstāv Latviju lielākajā Tuvo Austrumu reģiona ēdienu un dzērienu izstādē "Gulfood 2016" Dubaijā, prezentējot jaunumus no zīmoliem "Laima" un "Taffel". Pirmajās izstādes dienās apmeklētāji un potenciālie sadarbības partneri ir izrādījuši lielu interesi par "Taffel" čipsiem, kas ir "Ādažu Čipsi", ražoti eksportam zem "Taffel" zīmola, un "Laima" produkciju.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" eksporta direktore Ieva Jonsone skaidro: "Gulfood" izstādē mēs piedalāmies jau trešo reizi, kas apliecina mūsu vēlmi un iespējas paplašināties Tuvo Austrumu, Āfrikas un Dienvidāzijas reģionos. Saldumi šeit ir cieņā, līdz ar to arī veidojas pieprasījums pēc Eiropas saldumiem. Laimas produkti šajā tirgū patērētājus uzrunā ar Ziemeļeiropas tradicionālo, kultūrvēsturisko pieeju šokolādes ražošanā. Savukārt čipsi piesaista lielu interesi tādēļ, ka kartupeļu audzēšana šajā reģionā ir apgrūtināta, bet sāļās uzkodas – ļoti populāras."

Izstāde norisinās Apvienotajos Arābu Emirātos, Dubaijā, no 21.februāra līdz 25.februārim, pulcējot vairāk nekā 5 000 izstādes dalībnieku no 114 pasaules valstīm. Dalība "Gulfood 2016" izstādē "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir iespēja iepazīstināt ar jaunumiem un dibināt kontaktus ar partneriem gan no Tuvajiem Austrumiem, gan Āfrikas, gan Dienvidāzijas.

"Šajā reģionā ir vērojamas dažas īpašas atšķirības no Eiropas tirgus. Šeit ir cita laika izjūta - austrumnieki nekur nesteidzas, kamēr nav pārrunātas gan biznesa, gan pasaules aktualitātes. Mēs vienmēr arī sagatavojamies kaulēties, jo no tevis kā potenciālā biznesa partnera to sagaida kā apliecinājumu profesionalitātei. Šai darba specifikai esam gatavojušies gan mācoties, gan trenējoties uz vietas. Esam priecīgi, ka mums ir māsas kompānija šajā reģionā un varam gūt gan atbalstu, gan pieredzi no tās," papildina "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" eksporta direktore Ieva Jonsone

Kā informēts šā gada sākumā, "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" (iepriekš "NP Foods") pagājušajā gadā būtiski palielināja eksporta apjomu uz ASV un citām valstīm, tādējādi pilnībā kompensējot kritumu eksportā uz Krieviju, ko ietekmēja būtiski zemākā iedzīvotāju pirktspēja. Vislielākais eksporta apjoma pieaugums pērn bija ASV tirgū - par 80%, no ES valstīm vislielākais pieaugums bija Īrijā - par 23%, savukārt no austrumu valstīm - Izraēlā - par 10%. Uzņēmums šogad prognozē 30% kāpumu eksportā salīdzinājumā ar 2015.gadu.

Kopumā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" eksportē produkciju uz gandrīz 30 pasaules valstīm, tostarp ASV, Kanādu, Ķīnu, Izraēlu, Lielbritāniju, Īriju, Krieviju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Turkmenistānu.

Par "Orkla Confectionery & Snacks Latvija":

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir viens no vadošajiem konditorejas un uzkodu uzņēmumiem Baltijas valstīs. Kopš 2016.gada sākuma uzņēmums apvieno vairākas juridiskās personas, kas kādreiz darbojās katra individuāli - SIA "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood", saglabājot visus zīmolus, produktu portfeļus un ražošanas procesus. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv šādus produktu zīmolus: "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu īstie Čipsi" un "Taffel". Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā tiek nodarbināti 1330 cilvēki.

Par Orkla:

Orkla ir tirgus līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. Orkla grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. Orkla apgrozījums 2014.gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 000 darbinieku.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija

x

Paroles atgadināšana