Ziņas no biznesa

"Food Union" paaugstina piena iepirkuma cenas par 30%

Linda Mežgaile, Food Union
15.09.2016

Sekojot industriālo piena produktu cenu kāpumam pasaules tirgos, Latvijas vadošais piena pārstrādes uzņēmums Food Union paziņo par svaigpiena iepirkuma cenu pieaugumu par 30 % mēneša laikā. Iepirkuma cenu pieaugums attieksies uz teju 400 Food Union piena piegādātājiem, ražotņu "Rīgas piena kombināts", "Valmieras piens " un "Rīgas piensaimnieks" sadarbības partneriem sākot jau no 15.septembra.

"Pašlaik pasaules tirgos novērojamas tādas piena produktu aprites piedāvājuma un pieprasījuma attiecību tendences, kas veicina industriālo piena produktu - sviesta un piena pulvera - cenu kāpumu. Tās zināmā mērā un ar laika nobīdi atspoguļojas svaigpiena cenās pasaules un Eiropas reģionos, tostarp Latvijā. Pašlaik ir grūti prognozēt vai cenu kāpums pasaulē saglabāsies arī turpmākos mēnešus, taču mēs cieši sekosim līdzi un attiecīgi koriģēsim svaigpiena iepirkuma cenas saviem piena piegādātājiem. Viens ir skaidrs - pēc ilgākās piena krīzes pasaules vēsturē, šī cenu tendence pasaulē ir pirmais nopietnais simptoms piena nozares atveseļošanās," tā Normunds Staņēvičs, Food Union grupas viceprezidents stratēģijas un biznesa attīstības jautājumos.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs: "Šī ir pozitīva ziņa Latvijas piena ražotājiem, kas piena iepirkuma zemo cenu dēļ jau vairāk nekā divus gadus ir ļoti grūtā situācijā. Esmu gandarīts, ka uzņēmums " Food Union " ir reaģējis uz tendencēm un izmaiņām pasaules piena produktu tirgū. Tas ir tikai loģiski, ka arī Latvijas piena pārstrādes uzņēmums pasaules piena tirgus cenu tendencēm seko ne tikai tad, ka iepirkuma cenas krīt, bet arī tad, kad cenas pieaug. Ceru, ka arī citi pārstrādātāji reaģēs uz šīm piena cenu izmaiņām un lauksaimnieki atsāks saņemt adekvātu samaksu par piegādāto pienu ."

"Svaigpiena cena ir cieši saistīta ar piena produktu cenām veikalos. Attiecīgi šis pieaugums secīgi un ar zināmu laika nobīdi atspoguļosies arī piena produktu cenās veikalu plauktos, līdzīgi, kā tas bija līdz šim, kad zemā svaigpiena iepirkuma cena atsaucās uz būtiski zemākām piena produktu cenām plauktos. Taču produktu cenu pieaugums nebūs straujš un tieši proporcionāls, kā arī sadarbībā ar mazumtirdzniecības tīkliem mēs turpināsim nodrošināt pievilcīgas atlaides iecienītākajiem piena produktiem, lai pircēji turpinātu dot priekšroku Latvijā ražotiem svaigiem piena produktiem," papildina Normunds Staņēvičs.

Food Union ir viens no lielākajiem piena iepircējiem Latvijā, kas ik dienu iepērk ap 400 tonnas svaigpiena no teju 400 piena piegādātājiem Latvijā. Pateicoties lielajam iepirkuma apjomam, Food Union var maksāt par 3-7% augstāku piena iepirkuma cenu , nekā valstī vidēji. Food Union konstanti seko līdzi statistikai un datiem par pasaules un Eiropas industriālo piena produktu cenu izmaiņām un attiecīgi koriģē svaigpiena iepirkuma cenu saviem piena piegādātājiem. Food Union šogad piena iepirkuma cenas paaugstinājis jau 15.augustā, 1.septembrī un tagad - 15.septembrī; kopējais pieaugums mēneša laikā ir 30 %.

Food Union ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā, kā arī vadošais saldējuma ražotājs Baltijas valstīs. Food Union grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā - "Rīgas piena kombināts", "Valmieras piens " un "Rīgas piensaimnieks", lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā "Premia", lielāko saldējuma ražotāju Dānijā "Premier Is", saldējuma ražotāju Norvēģijā "Isbjørn Is", saldējuma ražotāju Rumānijā "Alpin57Lux" un saldējuma ražotāju Baltkrievijā "Ingman Ice Cream". Food Union grupas kopējais apgrozījums 2015. gadā sasniedza 256 miljonus eiro, no tiem 60% jeb 158 miljonus eiro apgrozījumu radīja Baltijas uzņēmumi. Grupā kopumā tiek nodarbināti vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā.

Food Union

x

Paroles atgadināšana