Jaunumi ekonomikā

Latvijas ražotāji var atrast savu nišu Japānas tirgū

Ilze Vabole, AgroPols
02.04.2013

Ceturtdien, 28. martā, zemkopības ministre Laimdota Straujuma tikās ar Japānas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijā Viņa Ekselenci Tošijuki Tagu (H.E. Mr. Toshiyuki Taga), lai pārrunātu iespējas veicināt abu valstu turpmāko sadarbību nozares tirdzniecības jomā, pastāstīja ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Viktorija Kalniņa.

Tikšanās laikā zemkopības ministre Laimdota Straujuma informēja Japānas vēstnieku Tošijuki Tagu par uzņēmējiem, kas izteikuši interesei apmeklēt Japānu, lai tiktos ar Japānas uzņēmējiem. „Neskatoties uz to, ka šobrīd Latvijas un Japānas ārējās tirdzniecības apjoms nav liels, Latvijas ražotājiem ir iespējams atrast savu nišu Japānas tirgū. Tādēļ plānots, ka Latvijas uzņēmēju delegācija, tostarp Latvijas lauksaimniecības produktu un pārtikas nozari pārstāvošie uzņēmēji, aprīļa sākumā dosies uz Japānu,” teica zemkopības ministre.

Latvijas kokrūpniecības uzņēmējiem ir izveidojusies veiksmīga sadarbība ar Japānu. 2012. gadā uz Japānu tika eksportēta meža nozares produkcija, tostarp zāģmateriāli, mēbeles un saplāksnis, 18 miljoni latu vērtībā, kas veidoja apmēram 70% no kopējā Latvijas eksporta uz Japānu. Savukārt, lauksaimniecības produktu tirdzniecības apjomi ar Japānu līdz šim ir bijuši nelieli. Kopš 2009. gada nozīmīgākā eksporta vērtība lauksaimniecības produktu grupā ir ogām, konkrēti mellenēm 2012. gadā vērojams straujš kāpums.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana