Citas ziņas sadaļā
Neapmierinoši tiek realizēti pieteiktie un LAD apstiprinātie Lauku saimniecību modernizācija projekti. No pirmajās septiņās kārtās apstiprinātajiem projektiem realizēti un apmaksāti tikai 48,7% no publiskā finansējuma. Vai LAD vadība ir izmantojusi visas iespējas, lai nepieļautu projektu nepamatotu pagarināšanu?
Vai ir kāda informācija par to, cik ir daudz tādu gadījumu un kāds ir kopējais ha skaits, kad tiek lauzti nomas līgumi un zemes īpašnieki paši apstrādā/appļauj šo zemi?
Kādā veidā un vai papildus tiek veiktas LAD fiziskās kontroles jaunajiem maksājumu saņēmējiem?
Kādi ir galvenie pārkāpumi, kas šogad ir konstatēti veicot fiziskās kontroles?
Kādi maksājumi un aptuveni kādos apjomos ir paredzami?
Kāda ir pieteikšanās aktivitāte un pirmā mēneša rezultāti LAP pasākumam Lauku saimniecību modernizācija (kopā, t.sk. LAD reģionālajām pārvaldēm un lauksaimnieku kooperatīvo sabiedrību grupā)?
Vairāki jautājumi par projektiem
Vairāki jautājumi par akcīzes atmaksu
Vai ir noadministrēti visi agrovides maksājumi? Un kādi ir bijuši būtiskākie pārkāpumi?
Vai atbalsta izmaksu termiņi ir stingri reglamentēti? Vai ir aizliegumi sākt maksājumus ātrāk par kādu noteiktu termiņu?
Jautājiet! - Atbildēsim....Seši jautājumi par LAP pasākumu "Lauku saimniecību modernizācija"Krista Garkalne, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP)
16.02.2010
Kā beigusies LAP pasākuma Lauku saimniecību modernizācija septītā (2009. g. 7. dec.- 2010. g. 7. janv.) pieteikšanās kārta (cik daudz iesniegumu, t. sk. LAD reģionālajās pārvaldēs un lauksaimnieku kooperatīvo sabiedrību grupā atsevišķi)? Informācija atrodama LAD mājaslapā. Finansējums pietrūka Zemgales un Lielrīgas pārvaldēs, tomēr ZM ir pieņēmusi lēmumu apstiprināt visus projektus, kas atbilst nosacījumiem. Vai LAD nodrošina pasākuma Lauku saimniecību modernizācija katra pretendenta pieteikto un atbalstīto projektu attaisnoto izdevumu summēto uzskaiti, sākot ar 2007.-2013. g. plānošanas perioda pirmo kārtu? Jā - šo uzskaiti veic datorizēta sistēma. Cik projektu pirmajās septiņās kārtās noraidīts tāpēc, ka pārsniegta vienam pretendentam maksimāli atļautā attaisnoto izdevumu summa (600 tūkst. EUR, 2 milj. EUR)? Neviens. Projektiem, kuru izmaksas bija plānotas virs 1 400 000 LVL, tika samazināta attiecināmo izmaksu kopsumma, lai nepārsniegtu MK noteikumos noteikto summu. Kopumā ir 28 atbalsta saņēmēji, kuru attiecināmo izmaksu kopsumma pārsniedz 1 milj. LVL. Vai LAD ir izstrādāti nosacījumi un norādījumi reģionālajām pārvaldēm negodīgu pretendentu atklāšanai (mākslīga saimniecību sadalīšana, īpašnieku maiņa, pieteikumi ar citiem uzvārdiem vai saimniecību nosaukumiem)? LAD regulāri apmāca savus darbiniekus, tostarp arī par nosacījumu apiešanu. Kāpēc LAD atbildīgie darbinieki atkārtoti iestājas pret LAP pasākumā Lauku saimniecību modernizācija pieejamā publiskā finansējuma līdzekļu sadali LAD reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm (gan visam 2007.-2013. g. plānošanas periodam, gan izsludinot atsevišķas pieteikšanās kārtas)? Viens no LAD pienākumiem ir iesaistīties normatīvo aktu izstrādes procesā un paust viedokli par tiem. Šajā jautājumā LAD pauda viedokli, ka pārmērīgi ilga līdzekļu rezervēšana mazāk aktīviem reģioniem var apdraudēt kopējo līdzekļu apguvi ELFLA fondā. Turklāt līdzšinējā pieredze pasākumā Lauku saimniecību modernizācija nav attaisnojusi reģionu principu. Protams, galavārds šajā jautājumā ir ZM un sabiedrisko organizāciju ziņā Decembrī MK noteikumos Nr. 783 (4.07.2009.) tika veikti vairāki grozījumi. Tagad, atbilstoši 16.1 punktam, pretendents drīkst uzsākt projekta īstenošanu, kad tas iesniegts Lauku atbalsta dienestā, uzņemoties pilnu finanšu risku. Vai šis nosacījums attiecas arī uz janvārī iesniegtajiem projektiem? Vai, atbilstoši šo noteikumu 41.1 punktam, avansu 20% apmērā varēs prasīt arī janvārī iesniegto projektu realizācijai? Abos punktos minētie grozījumi stājās spēkā 2009. gada 29. decembrī tātad ar šo datumu šos nosacījumus var piemērot visiem projektiem, neatkarīgi no to iesniegšanas laika. |