Citas ziņas sadaļā
Procesi piena tirgū: cenu straujais kāpums ir beidzies
Bez paradumu maiņas cilvēces izliešana notekcaurulē...
Viedoklis par 2020. gadā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pieņemšanu noteiktās Administratīvi teritoriālās reformas būtību, formulēšanas procesu un turpmāko ietekmi
Šī ekonomikas aste ir neglābjami iekaisusi, tas ir gangrēnas perēklis. Kuru vienkārši jāamputē
Zemes neapsaimniekošana nekādi neatbilst latviešu nācijas dzīvesziņai. Atspulgs uz reakciju par zemes kadastrālās vērtības palielināšanu
A.Miglavs: Nedarot to, kas jādara, mēs kā valsts savā attīstībā zaudēsim nākamos 3-5 gadus
Andris Miglavs LZA konsīlijā par ATR-2019: VARAM īstenotā pieeja patiešām ir katastrofāla
LZA HSZN ekspertu konsilijs: ATR ir jāatliek
Katrs neveselais Latvijas iedzīvotājs ietekmē valsts budžetu
Gads ar samazināto PVN likmi augļiem un dārzeņiem: pirmie rezultāti
ViedokļiLatvijas Administratīvi teritoriālā 2019.-2020. gada reforma. Skats no aizmuguresAndris Miglavs, AgroPols
25.01.2021 Pusgads jau nodzīvots pēc jaunās Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcijas (turpmāk tekstā arī ATV likums) pieņemšanas 2020. gada jūnijā. Valsts gatavojas pašvaldību vēlēšanām. Bet mieles pēc šā likuma redakcijas izsludināšanas ir palikušas. Kāpēc un kādas - par to šajā analītiski pētnieciskajā rakstā Pievienotie dokumentiZiņojuma pilns tekstsPusgads jau nodzīvots pēc jaunās Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcijas pieņemšanas 2020. gada jūnijā. Kāpēc un kādas - par to šajā analītiski pētnieciskajā rakstā, faktiski neformāla un, pēc formas, mazliet neparasta pētniecības projekta galaziņojumā. Motivācija šādu pētījumu veikt bija uzaicinājums par pieaicināto ekspertu Satversmes tiesā lietā par Ikšķiles novada pievienošanu Ogres novadam. Ziņojums ir garš. Tomēr tā secinājumu būtība ir formulējama 2 tezēs: 1. valdošās koalīcijas izvēlētais, un caur likdošanas procesa gaņģiem izspiestais Latvijas administratīvi teritoriālās reformas process un rezultāts ir (a) neargumentēts, (b) būtībā noziedzīgi melīgs, (c) subsidaritātes principu izkropļojošs un (d) principā neatbilstīgs Latvijas sociālekonomiskajai situācijai un tās attīstības procesiem; 2.Ejot šo risinājuma ceļu, principā netiek risināti akūtākie teritoriju attīstības pārvaldības izaicinājumi - motivējoša un atbildīga pašvaldību darbības un teritoriju attīstības finansēšanas mehānisma izveide, kompleksas teritoriju attīstības pārvaldības sistēmas reāla izveidošana un ieviešana, optimizējot pakalpojumu un infrastruktūras tīklus, kā arī tiek sagrauts sekmīgas valsts politiskās varas pamats - pilsoņu cieša un nepastarpināta iesaiste valsts pārvaldībā. Un diemžēl ar šo reformu tiek pazaudēti kā minimums 5 gadi reālo teritoriju attīstības pārvaldības izaicinājumu risināšanai. Šis laika nogrieznis var būt izšķirošais vairāku teritorijas sarukšanas procesu ieiešanai neatgriezeniskuma fāzē. |