Citas ziņas sadaļā
Ekonomikas attīstība Latvijas valstpilsētās un reģionu "lauku teritorijās"
Latvijas teritoriju attīstības pārvaldības reforma
Ekonomisti par administratīvi teritoriālās reformas piedāvājumu
Precizētas prasības augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla apritei
Saeima atbalsta Parīzes nolīguma par klimata pārmaiņu ierobežošanu ratifikāciju
Mainīta samaksa par mājas (istabas) dzīvnieka pases veidlapu
Izmaiņas autotransporta ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas kārtībā
Dzīvnieka īpašnieks pats varēs veikt mājas (istabas) dzīvnieka reģistrāciju datubāzē
Varēs saņemt atbalstu par konsultāciju sniegšanu akvakultūras uzņēmumiem
Piešķir finansējumu medību saimniecības attīstības projektiem
Teritoriju pārvaldībaAtbalstītas papildu prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomāIlze Vabole, AgroPols
05.08.2014 Otrdien, 5. augustā, valdība atbalstīja Zemkopības ministrijas sagatavotās izmaiņas noteikumos, kas nosaka papildu prasības uztura bagātinātāju reklāmas un izplatīšanas jomā, tādējādi nodrošinot patērētāju tiesību aizsardzības uzlabošanu, informēja ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Viktorija Kalniņa. Izmaiņas noteikumos paredz, ka turpmāk, reklamējot uztura bagātinātāju, reklāmā būs jānorāda, ka reklamējamais pārtikas produkts ir Uztura bagātinātājs. Tāpat izmaiņas noteikumos paredz iekļaut prasību, ka uztura bagātinātāju ražotājam vai izplatītājam tirdzniecības vieta ir jānodrošina ar informāciju par produktiem, ko tas izplata, lai pārdevējs varētu sniegt arī atbilstošu informāciju patērētājam. Šādu prasību ir nepieciešams ieviest, lai nodrošinātu patērētāju tiesību aizsardzību un skaidru patērētāja informētību uztura bagātinātāju iegādē. Praksē ir sastopami gadījumi, kad tiek reklamēts uztura bagātinātājs, bet reklāmā netiek iekļauts produkta tirdzniecības nosaukums Uztura bagātinātājs. Piemēram, tiek reklamēti vitamīni, bet reklāmā netiek iekļauta norāde vai paziņojums, ka vitamīni ir uztura bagātinātājs, kas paredzēts parasta uztura papildināšanai, un patērētājs nesaņem pilnvērtīgu informāciju par reklamējamo pārtikas produktu. Uztura bagātinātāji ir pārtikas produkti parasta uztura vai ikdienas uztura papildināšanai ar koncentrētām minerālvielām vai vitamīniem, vai arī citas vielas ar uzturvērtību vai fizioloģisku ietekmi. Izmaiņas noteikumos stāsies spēkā pēc to publicēšanas oficiālā izdevuma Latvijas Vēstnesis mājaslapā www.vestnesis.lv. Plašāka informācija par grozījumiem Ministru kabineta (MK) 2005. gada 20. septembra noteikumos Nr. 725 Noteikumi par obligātajām nekaitīguma un marķējuma prasībām uztura bagātinātājiem un uztura bagātinātāju reģistrācijas kārtību pieejama MK mājaslapā: saite. |