Viedokļi

Pārtikas nozare

Artis Krilovs, Kapitāls
06.10.2009

Krīzes laikā cilvēki ir spiesti atteikties no daudzām izpriecām un baudām – ceļojumiem, restorānu apmeklējumiem, mākslas baudīšanas, bet ikdienas pārtikas preces ir tie produkti, kuru patēriņu nav iespējams bezgalīgi ierobežot. Tāpēc patērētājs kļūst daudz uzmanīgāks un arvien vairāk izvērtē sava pirkuma groza saturu. Uzņēmumiem tas nozīmē to, ka, pieaugot konkurencei, zīmolu tirgus daļas tiks šā vai tā pārdalītas. Jautājums – kā?


Pārtikas nozare

Artis Krilovs, DDB Consulting stratēģiskais analītiķis

(Fragments) Krīzes laikā cilvēki ir spiesti atteikties no daudzām izpriecām un baudām – ceļojumiem, restorānu apmeklējumiem, mākslas baudīšanas, bet ikdienas pārtikas preces ir tie produkti, kuru patēriņu nav iespējams bezgalīgi ierobežot. Tāpēc patērētājs kļūst daudz uzmanīgāks un arvien vairāk izvērtē sava pirkuma groza saturu. Uzņēmumiem tas nozīmē to, ka, pieaugot konkurencei, zīmolu tirgus daļas tiks šā vai tā pārdalītas. Jautājums – kā?

Skaidrs, ka patērētāju galvenais mērķis ir samazināt kasē atstāto naudas daudzumu, tai pašā laikā mājās pārnesot vakariņas, kuras uzturā un sniegtajā baudā maksimāli atgādina maltīti, kādu bija ierasts baudīt pirms gada. Arī DDB Brand Capital dati apstiprina, ka piektā daļa Latvijas iedzīvotāju ir mainījuši savus iecienītākos pārtikas zīmolus un to vietā izvēlējušies produkciju ar mazāku cenu. Izrādās, tā nebūt nav galvenā patērētāju uzvedības izmaiņa. Vēl lielāka daļa, proti, 28% iedzīvotāju, veikalu plauktos arvien vairāk sākuši pētīt pārtikas produktu izcelsmi un ražotājvalsti. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotāji jūtas atbildīgi par saviem iemīļotākajiem Latvijas zīmoliem un krīzes laikā vēlas tos atbalstīt.

Pārtikas nozare

Pārtikas nozares tabulā novērojamas divas pretējas zīmolu kustības. Rīgas Miesnieks ir zaudējis savu līderpozīciju un no pirmās pamanījies nokrist uz ceturto vietu. Savukārt Balticovo ir pakāpies uzreiz par 4 pozīcijām un šogad ieņem trešo vietu pārtikas nozarē. Zīmola kāpumu var skaidrot gan ar veiksmīgu kvalitātes un izdevīguma kombināciju, gan ar faktu, ka atšķirībā no pārējām veikalu plauktos pieejamajām olām Balticovo ir vietējais zīmols (tas gan nav attiecināms uz uzņēmuma īpašnieku).

Lai arī ar nozares līderi Spilva šogad topā nav notikušas lielas pārmaiņas, patērētāju prātos Spilvas zīmols šogad pilnīgi noteikti ir mainījis savu pozicionējumu. Proti, ja līdz šim zīmolu vairāk asociējām ar kečupu, tomātu mērcēm un citām pārtikas piedevām, tad šogad zīmola produkcijas klāsts paplašinājies un ietver arī sulas.

Kapitāls

x

Paroles atgadināšana