NVO paziņojumi

Biedrības "Mārketinga padome" semināri par pārtikas produktu iepirkumiem gūst lielu atsaucību

Andra Ūdre, Mārketinga padome
26.10.2009

Ar lielu atsaucību noslēdzies Mārketinga padomes rīkotais semināru cikls par pārtikas produktu iepirkumiem. Kopumā semināros piedalījās vairāk kā 200 atbildīgo cilvēku par pārtikas iepirkumu veikšanu, kas apliecina Latvijas iestāžu vēlmi pilnveidot savus iepirkumus, tādejādi uzlabojot tautsaimniecību.


Biedrības "Mārketinga padome" semināri par pārtikas produktu iepirkumiem gūst lielu atsaucību

Ar lielu atsaucību noslēdzies Mārketinga padomes rīkotais semināru cikls par pārtikas produktu iepirkumiem. Kopumā semināros piedalījās vairāk kā 200 atbildīgo cilvēku par pārtikas iepirkumu veikšanu, kas apliecina Latvijas iestāžu vēlmi pilnveidot savus iepirkumus, tādejādi uzlabojot tautsaimniecību.

Kā jau tika ziņots, biedrība "Mārketinga padome", sadarbībā ar Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūtu, visā Latvijā organizēja seminārus "PĀRTIKAS IEPIRKUMA TIESISKA UN EFEKTĪVA VEIKŠANA", kas noritēja laikā 12.-21.oktobrim visā Latvijā (Ķekavā, Cēsīs, Saldū, Līvānos, Rīgā). Semināri bija bezmaksas.

Tā kā ar 2010. gada sākumu daudzi novadi sāks apgādāt vietējās iestādes ar pārtikas produktiem, kuru iepirkumi tiks veikti 2009. gada nogalē, pastāv risks, ka esošajā situācijā novadi varētu tikt apgādāti ar pārtikas produktiem, kam ir apšaubāma kvalitāte un grūti izsekojama izcelsmes vieta. Tāpēc organizēto semināru ietvaros pašvaldības un valsts iestādes tika informētas par to, kā gūt maksimālu atdevi savam reģionam, iepērkot vietējos produktus. Semināru cikls bija paredzēts publisko iepirkumu veicējiem un vietējiem pārtikas ražotājiem, lai informētu par veidu kā atbalstīt vietējos ražotājus nepārkāpjot ES likumus.


"Semināru laikā izkristalizējās vairāki pieņēmumi, ka ir maz tādu cilvēku, kas ir spējīgi rakstīt tehniskās specifikācijas pārtikai, kā arī novērota tendence, ka tās raksta vairumtirgotāji un pēc tam tie uzvar izsludinātajos iepirkumos. Taču vairākkārtīgi ir pierādījies, ka vietējais produkts, kurš uzsācis ceļu no vietējā ražotāja, ir kvalitātē pārliecinošāks, nekā tas, kuru atved no citurienes. Tas liecina, ka kvalitātes un cenas ziņā esam spējīgi konkurēt. Varbūt šajā situācijā, kad valstij ne tikai katrs lats, bet pat katrs santīms ir svarīgs, pašvaldības, sludinot šos iepirkumus vairāk varētu padomāt par kritērijiem, kas būtu izpildāmi vispirms vietējiem uzņēmējiem un ne tik vienkārši citu valstu uzņēmējiem. Jo nodokļi un darba vietas taču ir vajadzīgas te, arī pašvaldībai un tās iedzīvotājiem," tā biedrības "Mārketinga padome" vadītāja Ingūna Gulbe.

Seminārus vadīja Iepirkumu Uzraudzības biroja Metodoloģijas departamenta Kontroles daļas un Metodoloģisko izstrāžu daļas vecākā referente Astra Bērziņa. A.Bērziņas darba pieredze ir saistīta ar vadlīniju un metodisko ieteikumu izstrādi publisko iepirkumu jomā, piemērojot ES regulas un labāko publisko iepirkumu praksi.

Semināra darba kārtībā tika apskatītas sekojošas tēmas:

- Pārtikas iepirkuma nozīme un vispārējs konteksts;

- Jaunie grozījumi Publisko iepirkumu likumā un to ietekme uz pārtikas iepirkumiem;

- Pārtikas iepirkuma procedūras izvēle un iepirkuma dokumentācijas sagatavošana;

- Tehnisko specifikāciju sagatavošana pārtikas iepirkumam;

- Pārtikas iepirkuma piedāvājumu vērtēšanas kritēriju izvēle un formulēšana iepirkuma dokumentos;

- Iesniegto piedāvājumu vērtēšana un punktu piešķiršana;

- Raksturīgākie pārkāpumi pārtikas iepirkumos.

Mārketinga padome

x

Paroles atgadināšana