NVO paziņojumi

LLKA nosūtījusi priekšlikumus nepieciešamajām izmaiņām likumprojektā par PVN finanšu ministram E. Repšem

Linda Bille, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA)
30.10.2009

LLKA nosūtījusi priekšlikumus nepieciešamajām izmaiņām likumprojektā par PVN finanšu ministram E. Repšem

Finanšu ministrija ir izstrādājusi likumprojektu par grozījumiem PVN likumā. Tas paredz:


· ieviest jaunu PVN atmaksas sistēmu. Tāpat tas paredz precizēt normas par PVN taksācijas periodu, atbilstoši apliekamo personu veiktajam apliekamo darījumu apjomam iepriekšējā taksācijas gadā, un pagarināt PVN nomaksas termiņu valsts budžetā no 15 uz 20 dienām;

· precizēt preču importa darījumā ar PVN apliekamo importēto preču muitas vērtību un noteikt PVN iekasēšanas kārtību, ja preču importēšanas brīdī nav zināma darījuma faktiskā vērtība vai arī pēc pakalpojumu sniedzēja PVN rēķina saņemšanas tā atšķiras no muitas deklarācijā uzrādītās pakalpojuma vērtības;

· noteikt PVN maksāšanas kārtību un priekšnodokļa atskaitīšanas kārtību apliekamām personām, kuru ar nodokli apliekamo darījumu vērtība taksācijas gadā nav pārsniegusi 35 000 latu. Tādējādi tiks mazināts mazo uzņēmumu administratīvais slogs, jo uzņēmējs varēs izvēlēties PVN valsts budžetā maksāt vēlāk, savukārt priekšnodokli atskaitīt tad, kad būs apmaksājis rēķinu;

· noteikt, ka PVN deklarācijas par taksācijas gadu jāiesniedz tikai atsevišķos likumā noteiktos gadījumos. Tādējādi PVN deklarācijas par taksācijas gadu iesniegšana visām apliekamajām personām vairs nebūs obligāta;

· papildināt likumu ar normu, kas noteic, ka ar PVN neapliek tad, ja tiek piegādātas preces, par kurām apliekamā persona nav atskaitījusi priekšnodokli un kuras tika iegādātas un izmantotas darījumiem, kas atbrīvoti no PVN.


LLKA valde, iepazinusies ar grozījumu projektu, izstrādājusi priekšlikumus nepieciešamajām izmaiņām likumprojektā, kas nosūtīti finanšu ministram E. Repšem.


Kā jau iepriekš minēts, likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” grozījumu projekts paredz, ka mazais uzņēmums nodokli valsts budžetā maksā par to taksācijas periodu, kad ir saņemta samaksa par piegādātajām precēm vai sniegtajiem pakalpojumiem. Tāpat mazais uzņēmums priekšnodokli par saņemtajām precēm un pakalpojumiem drīkst atskaitīt tajā taksācijas periodā, kad šis uzņēmums ir samaksājis par šo preču iegādi vai pakalpojumu saņemšanu. Savukārt likuma 1. pants ir papildināts ar mazā uzņēmuma definīciju, nosakot, ka mazais uzņēmums ir apliekama persona, kuras ar nodokli apliekamo darījumu vērtība taksācijas gadā nav pārsniegusi 35 000 latu. LLKA neredz pamatojumu, kādēļ izvēlēts tieši šāds darījumu vērtības apjoms, tādēļ aicina Finanšu ministriju noteikt, ka šie nosacījumi attiecināmi uzņēmumiem, kas atbilst mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu definīcijai, saskaņā ar 2008. gada 6. augusta Komisijas regulu (EK) Nr. 800/2008. Šī regula uzņēmumu definē kā mazu, ja tam ir mazāk kā 50 darbinieku, un tā gada apgrozījums un/vai kopējā gada bilance nepārsniedz 10 milj. eiro. Savukārt mikrouzņēmumā ir mazāk kā 10 darbinieku, un gada apgrozījums un/vai kopējā gada bilance nepārsniedz 2 milj. eiro.


LLKA arī uzskata, ka grozījumu projektā jāparedz nosacījums, kas uzņēmumiem ļauj tiesības samazināt PVN valstij maksājamo daļu par bankrotējošā uzņēmuma parāda atlikumā iekļauto PVN.


Lai pārrunātu LLKA izstrādātos priekšlikumus, uz tikšanos klātienē iecerēts aicināt finanšu ministru E. Repši.

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA)

x

Paroles atgadināšana