Citu nozaru ražotāju

Zemkopības ministrija un zivsaimnieki neatbalsta ierosinājumu aizliegt zivju izkraušanu naktīs

Ilze Vabole, AgroPols
16.02.2011

15. februārī pēc Zemkopības ministrijas (ZM) ierosinājuma notika Latvijas zivsaimnieku organizāciju, zemkopības ministra Jāņa Dūklava, ZM speciālistu un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apspriede par VARAM vēlmi aizliegt zivju izkraušanu no zvejas kuģiem naktīs Latvijas ostās, informēja ZM Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dagnija Muceniece.

VARAM Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes direktora vietnieks Felikss Klagišs paskaidroja, ka šis ierosinājums izstrādāts, lai nodrošinātu nozvejas apjomu kontroli, ko pārvaldes inspektori nespējot veikt naktīs samazinātā budžeta un inspektoru skaita dēļ.

Kurzemes Zvejnieku asociācijas, Latvijas Zvejnieku federācijas, Latvijas Zivsaimnieku asociācijas, Ziemeļkurzemes Zivsaimnieku apvienības, Latvijas Zivrūpnieku savienības un sabiedrības „Rīgas šprotes” pārstāvji asi iebilda priekšlikumam aizliegt zivju izkraušanu no kuģiem ostās naktīs, norādot, ka tas negatīvi ietekmēs nozari un arī zivju produkcijas realizācijas apjomus Latvijā un eksportā.

„Lai soda zvejniekus, kas pārkāpj noteikumus, nevis dažu negodprātīgu zvejnieku dēļ tik būtiski ierobežo visus. Zivis, nonākot ostā, pēc iespējas ātrāk jānogādā pircējiem un ražotājiem, lai tās būtu maksimāli svaigas. Kuģim ir jāzvejo, nevis visa nakts jāstāv ostā un jāgaida, kamēr varēs ierasties inspektors,” uzsvēra Latvijas Zivsaimnieku asociācijas prezidents Inārijs Voits. Viņš arī sacīja, ka šādu ierobežojumu dēļ Latvijas zvejnieki varētu neizpildīt nozvejas kvotu, kas negatīvi ietekmētu gan zivju produkcijas ražošanu, gan eksportu.

„Nedrīkst būt tā, ka iestāde, ja netiek galā ar saviem kontroles pienākumiem, vienkārši liedz izkraušanu naktīs. Ceļu policijai arī ir samazināts finansējums un darbinieku skaits, bet tāpēc jau nav aizliegta autotransporta satiksme naktīs. Ja kuģis ienāk vakarā, bet zivis drīkstēs izkraut tikai no rīta, zvejas uzņēmumiem no šīs dīkstāves būs lieli zaudējumi, pie tam izkrautās zivis būs pārturētas – vairs nebūs tik svaigas un tas negatīvi ietekmēs zivrūpniekus,” sacīja Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

Zivju produkcijas ražotāju pārstāvji norādīja, ka daudzos uzņēmumos darbs rit vairākās maiņās, sākas pulksten sešos no rīta un jau pirms šā laika ir ļoti būtiski saņemt svaigi zvejotas zivis un sagatavot tās tālākai apstrādei, kas būtiski ietekmē produkcijas kvalitāti un tālāk attiecīgi noieta apjomus gan Latvijā, gan citās valstīs.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs sanāksmē uzsvēra, ka kontroles institūcijām arī ar samazinātu finansējumu ir jānodrošina Latvijas uzņēmējiem iespēja strādāt, šajā gadījumā zvejniekiem zvejot zivis un rūpniekiem ražot zivju produkciju. „Zvejniekiem vajadzētu būt pēdējiem, kam jācieš no dažādiem finanšu un štatu samazinājumiem valsts pārvaldes iestādēs. Ir jādomā, kā atrisināt jautājumu ar nozvejas apjomu kontroli ostās arī naktīs, nevis tā vienkārši jāpasaka – mums nav naudas kontrolei, tāpēc naktīs nozvejotās zivis no saviem kuģiem izkraut nedrīkstēsiet,” norāda zemkopības ministrs.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana