Apskati, analīzes, vērtējumi

Pētījums: Pircēji dod priekšroku vietējai maizei, pienam un gaļai; kategoriski nevēlas ģenētiski modificētu pārtiku

Ingrīda Mičāne, Nac.ag. LETA
10.02.2014

Izdarot izvēli starp vietējiem un importa produktiem, Latvijas iedzīvotāji labprātāk iegādājas vietējā ražojuma pārtikas "pamatproduktus" - maizi, pienu un tā produkciju, kā arī gaļu, olas, desas un žāvējumus, liecina kompānijas "GfK" un biznesa portāla "Nozare.lv" veiktais pētījums.

Vietējo maizi izvēlas 89%, svaigo gaļu - 79%, pienu - 75%, olas - 74%, bet vietējā ražojuma desas un kūpinājumus - 69% aptaujāto iedzīvotāju.

Tikmēr aptuveni trešdaļai patērētāju nav būtiska alkoholisko dzērienu izcelsmes valsts. Tikpat lielam respondentu skaitam izcelsmes valsts nav būtiska, pērkot tēju un kafiju, savukārt augļu izvēlē pircēji vienlīdz bieži dod priekšroku gan vietējiem, gan ievestajiem augļiem atkarībā no sezonas.

Tāpat pētījums parāda, ka pircēju attieksme pret ģenētiski modificētiem produktiem ir krasi noliedzoša. Uz jautājumu, vai nav iebildumu uzturā lietot ģenētiski modificētu pārtiku , apstiprinoši atbildēja tikai 5% aptaujāto. Savukārt 53% respondentu norādīja, ka nekādā gadījumā nevēlas šādus produktus iekļaut savā ēdienkartē.

Mazāk kategoriski šajā ziņā bija Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji, kur no ģenētiski pārveidotajiem produktiem atteicās attiecīgi 44% un 40% respondentu.

Kā ziņots, saskaņā ar pētījumu Igaunijā un Lietuvā līdz pat 50% no ģimenes ienākumiem pārtikai tērē 53% aptaujāto iedzīvotāju, savukārt Latvijā - 48%. Tāpat pētījums liecina, ka nozīmīgākais kritērijs pārtikas iegādē ir produkta kvalitāte, ko apliecināja 57% respondentu. Kā nākamais kritērijs seko dažādas akcijas un produkta svaigums, ko attiecīgi norādīja 47% un 40% Baltijas iedzīvotāju. Tāpat produktu iegādē svarīga ir zema cena (39%), iepriekšējā pozitīvā pieredze (32%), produkta sastāvs (22%) un veselīgums (19%).

Aģentūras LETA biznesa portāla "Nozare.lv" un "GfK" pētījums tika prezentēts LETA un "GfK" sadarbības partneriem.

Pētījums tika veikts 2013. gada nogalē, interneta vidē aptaujājot 814 respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Papildus izmantoti citu "GfK" iepriekš veiktu pētījumu ("Omnibuss", pētījumi interneta vidē) dati.

"GfK Custom Research Baltic" ir starptautisks ''GfK'' grupas uzņēmums, kura galvenās darbības jomas ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Nac.ag. LETA

x

Paroles atgadināšana