Pieredze

Panākumus tirgū var veicināt inovatīva pieeja ražošanai un pārdošanai

Andris Bebrs, AgroPols
06.08.2009

Panākumus tirgū šodien var nodrošināt vienīgi inovatīva pieeja ražošanai un pārdošanai. Kam tāda ir - var ne tikai saglabāt tirgus nišu šodien, bet savu tirgus daļu arī paplašināt.


Laikraksts "Latvijas Avīze" vēsta par Latgales pusē notikušajā seminārā "Reālais mārketings šā brīža tirgus situācijā piena ražošanā un produktu realizācijā" stāstīto. Kura būtība - panākumus tirgū šodien var nodrošināt vienīgi inovatīva pieeja ražošanai un pārdošanai.  Piemēram, mērķētu speciālu produktu attīstība un ražošana īpašām patērētāju grupām un tirgus nišām, jaunu izplatīšanas un mārketinga ceļu izmantošana, neparasta izejvielu sintēze pārdodamā produktā.  
Kā piemēri tika minēti Kazdangas pagasta SIA "Elpa" ražotnē un laboratorijā tapinātie jaunie produkti, ar kuriem iepazīstīnāja šā uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gundars Sisenis Viens no tiem ir sūkalu dzēriens ar augļu sulām. Otrs produkts – oriģināls saldējums no sulām un sūkalām. Trešais – želeja no sūkalu un dabisko sulu maisījuma. Par šo želeju, kas pie apstrādes ir termiski izturīga, īpaši priecīgi būs konditori. Un ceturtais produkts – koncentrāts, kas domāts parfimērijai.
Arī Kazdangas uzņēmuma ražotais puscietais kazas piena siers Lavijas apstākļos būtībā pieskaitāms inovatīviem produktiem.
Par stāstītajām gudrībām mārletinga jomā vairāk var izlasīt Latvijas Avīzes rakstā "Ķīniešu filozofija piena nozarē".  To starpā ir atziņa, ka stabila un laba kvalitāte un pircējos radīta interese arī maziem uzņēmumiem atver ceļu uz lielveikalu plauktiem. Pārdot mazākos apjomos ar mazākām izmaksām palīdz kooperatīva sadarbība ar citiem pārtikas ražotājiem. "Elpai" tāda ir ar Saldus gaļas kombinātu. Ir arī virkne citu, it kā sīku, tomēr noderīgu knifiņu.

AgroPols

x

Paroles atgadināšana