Citas ziņas sadaļā
Reģionālajā attīstībā liela uzmanība jāpievērš mazām un attālinātām pašvaldībām
Informācija par šā gada rezultātiem dabiski nārstojošo lašu un taimiņu aizsardzībā
Vējonis Tērvetē atzīmē daudzpusīgu lauksaimniecības uzņēmumu attīstību
Jaunas metodes un saimniekošanas priekšrocības laukos
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs aizvada lauku dienas augkopības demonstrējumu saimniecībā "Purmaļi"
Jānis Dūklavs: SIA Baltic Dairy Board jauna pieeja piena pārstrādei un eksporta tirgiem
Upes nēģi nārsto mākslīgi izveidota nārsta vietā
Gudri saimniekojot mežā, tā īpašnieks var gūt ekonomisku labumu savas dzīves laikā
Ukrainas lauksaimnieki izmantos Latvijas pieredzi
Somijas lauksaimnieki kļūst par konkursa "Gada lauksaimnieks Baltijas jūras reģionā 2015" uzvarētājiem
PieredzeZaļās karotītes Elpas labie darbiAndra Ūdre, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI)
18.10.2010 Ir pienācis brīdis pastāstīt patērētājiem ne tikai par Zaļo karotīti, bet arī par pašiem tās uzņēmumiem un izcelt to labos paveiktos darbus. Savu stāstu sēriju sāksim ar uzņēmumu Elpa, kurš šogad ticis vairākkārtīgi atzinīgi novērtēts. Daloties ar mūsu ražotāju labo pieredzi, vairojot labās un pozitīvās lietas un labos darbus, lai Zaļās karotītes, Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas (NPKS) ieviestajai pieredzei piebiedrotos citi uzņēmumi dažādos novados. SIA Elpa ir vienīgais piena pārstrādātājs Dienvidkurzemē un tirgū atpazīstams ar ikdienai svarīgiem piena produktiem, kā arī ar jauniem produktiem.Galvenos savas darbības pamatprincipus SIA "Elpa" valdes priekšsēdētājs Gundars Sisenis definē šādi: Jāievēro četri nosacījumi: produktam vienmēr jābūt svaigam, dabiskam, tam nepieciešamas vairākas tirgus nišas reizē un ne mirkli nedrīkst pazaudēt saikni ar klientu. Uzņēmums ražo pienu, kefīru, jogurtu, saldo un skābo krējumu, biezpienu, mīkstos Kazdangas sierus, puscieto kazas sieru Kazdangers un saldo biezpiena našķi Sniegbaltīte. SIA Elpa dibināts pirms septiņpadsmit gadiem, un nosaukums radies, saliekot kopā pirmos burtus no vārdiem ekoloģiskās lauksaimniecības pārstrādes apvienība. Ar šādu uzstādījumu ražotne savulaik veidota un pie tā arī pieturas, turpinot ražot dabisku, kvalitatīvu, veselīgu un latviskajai garšai tīkamu produkciju. Lai pievērstu sabiedrības uzmanību kvalitatīvu piena produktu patēriņa veicināšanai, uzņēmums praktizē skolēnu ekskursijas uzņēmumā ar piena produktu degustācijām. Neskatoties uz valdības īstenoto Skolas piena programmas atbalsta pārtraukšanu, Elpa turpina sadarbību ar 6 tuvējo novadu mācību iestādēm. Uzņēmumam ir veiksmīga sadarbība ar Priekules novada Krotes pamatskolas mazpulku organizāciju. Elpa ir aktīvi iesaistījusies tādos liela mēroga rīkotajos pasākumos kā piena produktu degustācija skolās, kā arī atbalstīta kaimiņu Cīravas un Skrundas profesionālo skolu audzēkņu komandu piedalīšanos pavāru profesiju konkursos. SIA Elpa ir arī aktīvs Aizputes novada domes sadarbības partneris. SIA Elpa regulāri sadarbojas ar tuvumā esošo Piena muzeju Kalnamuiža, rīkojot kopīgas piena produktu degustācijas skolēnu grupām muzeja apmeklējuma ietvaros. Skolēniem tiek dota iespēja seperēt pienu ar rokas separatoru un kult sviestu no iegūtā krējuma. Elpa īsteno ERAF projektu Funkcionālās pārtikas produktu izstrāde uz piena sūkalu pamata. Sadarbībā ar Inovatīvo biomedicīnas tehnoloģiju institūtu mērķis ir jaunu, veselīgu, kvalitatīvu pārtikas produktu radīšana uz zinātniski pierādītiem pamatiem.
SIA Elpa aktīvi piedalās vietējo valsts un pašvaldību izsludinātajos piena produktu iepirkumu konkursos, un cītīgi strādā pie tā, lai mūsu bērnudārzos, skolās un pansionātos iedzīvotājiem būtu iespēja ēst vietējo ražoto produktu. SIA Elpa kolektīvs centīgi strādā, lai viņus varētu saukt par strauji augošu uzņēmumu. Par to liecina uzņēmuma sertificēto un ar Zaļās karotītes norādi Kvalitatīvs produkts Latvija produktu procentuālais pieaugums par laika periodu no 01.09.2008.- 01.09.2009, salīdzinot ar 01.09.2009. 01.09.2010. - Skābais krējums fasēts 500g pieaugums -205%. - Kazdangas siers ar ķimenēm (kg) pieaugums - 330%. |