Citas ziņas sadaļā
"Spiced" - lai Eiropas garšvielu tirgus būtu drošs
Latvija panākusi vislielāko siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu ES dalībvalstu starpā
VID sagatavojis izvērstu analītisko apskatu par lauksaimniecību
Miglavs: zeme kaut vai namībietim, bet tā jāizmanto produktīvi
Kas notiek svaigpiena tirgū? Atjaunināta informācijas sadaļa AgroPolā
Jaunākais Latvijas, Eiropas un pasaules svaigpiena tirgū
Bioloģiskās saimniecības pelna vairāk par konvencionālajām
Koki krīt, un kopprodukts aug
Mēs esam tas, ko mēs ēdam
Starptautiskajā Fonterra piena produktu izsolē cenām nelielas izmaiņas
ApskatiTradicionālā un ilgi uzglabājamā piena tirgus attīstība pasaulēAgnese Krieviņa, AgroPols
17.12.2009 Tetra Pak ziņo, ka piena tirgi attīstītajās valstīs ir izauguši divos dažādos virzienos. Vienos dominē tradicionālais piens, kas uzglabājams ledusskapī un kura derīguma termiņš, atkarībā no vietējiem apstākļiem, ir 5-10 dienas. Savukārt otrs virziens ir ilgi uzglabājamais piens (4-9 mēneši), ko līdz atvēršanai nav nepieciešama uzglabāt ledusskapī. Dažos gadījumos AT piena tirgus attīstību veicināja sociālās pārmaiņas. Šis piens bija ērts risinājums, jo sievietes arvien vairāk sāka strādāt, tāpēc atlika mazāk laika, lai regulāri iepirktos. Piena popularitāti veicināja iepirkšanās paradumu maiņa, izvēloties lielveikalus. Arī Francijā iedzīvotāji veikalus apmeklēja arvien retāk, iepērkoties dažas reizes mēnesī. Katrā iepirkšanās reizē tika iegādāti produkti lielā daudzumā ilgākam laika periodam. AT piens bija ideāli piemērots šīm vajadzībām. Avots: www.tetrapak.com. |